23 d’abril, 2009

Per què?


No m'agraden els blogs.

I, sincerament..? Tampoc ho vull.

Crec que és una relació equiparable a "amor-odi". I dic crec, perquè encara no ho sé. Segons quins, m'encanten, em fascinen, per la fotografia, per com se l'han currat, pel text.. o potser per tot. D'altres, en canvi (i són la majoria), no els soporto. Aquestes entrades que parlen del teu jo, que amb un simple clic pots saber la vida sencera d'algú.. no m'agrada.

De fet.. n'he consultat molt pocs. M'agraden, però preferiria que no existissin. Que per què? I per què ho hauria d'explicar? Explicant-ho, estic participant de la seva expansió. Però no ens posarem primmirats, al capdavall, m'agrada fer reflexions a fons perdut. Sense saber fins on arribaran.

Entenc que viure a l'era d'internet -si es vol dir així- comporta que apareguin milers i milers d'idees noves en xarxa. I la idea de poder dirigir-te al món sencer online, és una bona idea. Però no m'hi sento identificada. M'agrada picar, una mica d'aquí i d'allà, però no consulto blogs amb assiduïtat. Si es tracta de blogs divulgatius, culturals, els deixo passar el llindar. Però la resta, ho tindrà difícil.

Prefereixo mil vegades fer aquestes reflexions davant d'un públic present que no pas parlar a un aire que no saps on va. Les tens allà, saps quina cara fan quan els parles, interactues. A mi, el fet de publicar el que penso, el que sento, o simplement el que vull a tort i a dret, no em dóna bon rollo.

Per què ha de saber, la gent, què m'agrada i què no? Què penso de política, de religió o simplement del temps que fa? M'agrada parlar-ne quan connecto amb l'"altre", i no parlar i esperar a saber la reacció. Si és que mai la saps.

Ara mateix, culturalment s'està imposant aquesta era online. I tenir un blog, és súper molón. T'obres a la gent. Et fas més sociable. Linkes webs i imatges, i ensenyes vídeos. I el més molón, és que et comentin. Perquè així és com descobreixes la teva popularitat. Com més blogs linkin la teva pàgina, millor. Et veurà més gent, i potser fins i tot hi entren! T'ho curres perquè el teu blog sigui el més original. Perquè si no, no tindràs gaires visites.

Però jo em pregunto.. si es vol ser més sociable, per què passar 5 minuts sol davant d'un ordinador enlloc d'anar a fer el got amb alguns col·legues? Perquè necessites que tothom sàpiga què penses, la gràcia no és també que et descobreixin i no donar-ho tot mastegat? Per què compta tant, entre nosaltres, la popularitat? Ets millor?

En fi, que..

No m'agraden els blogs.

I, sincerament..? Tampoc ho vull.

1 comentari:

  1. oooh! pos a io m'agraden... :( jeje comparteixo la idea del bar, però també et pots prendre el blog com una invitació oberta a una conversa que a tu t'interesse amb una birra al davant :P au, que els havia de defensar una mica jeje bona sort amb relacions!

    ResponElimina